Tünde Skovran
Who I Am Not
Forma part de
Who I Am Not

Who I Am Not

Tünde Skovran

2023
105 min.
Romania i Canadà
Sotho del sud i anglès
Subtítols: català i anglès

Què fa que algú sigui home o dona? Qui decideix on és la línia que els separa? Dues persones intersexe de Sud-àfrica lluiten per visibilitzar la seva diferència.

Fitxa tècnica

Mostrar
Direcció
Tünde Skovran
Producció Executiva
Double 4 Studios Romania i Filmoption International
Sinopsi

Què fa que algú sigui home o dona? Qui decideix on està la línia que separa un gènere de l’altre? És realment important aquesta línia? Sharon-Rose Khumalo, una queen de Sud-àfrica, entra en una crisi d’identitat quan s’assabenta que ha nascut amb genètica masculina i que és una persona intersexe. Khumalo entra en contacte amb Dimakatso Sebidi, un activista intersexe que es presenta com a home. Ambdós emprenen l’aventura d’obrir-se al món a través de la càmera per exposar amb intimitat i sinceritat la lluita per visibilitzar i dignificar la diferència de les persones que no han nascut ni homes ni dones en un món organitzat en base al binarisme de gènere. Una mirada curosa i plena d’empatia cap a una comunitat que representa el 2% de la població mundial. Q&A

Sobre la direcció
Tünde Skovran

Tünde Skovran

Directora

Tunde Skovran va néixer a Transsilvània, Romania. Després de graduar-se el 2005 a la Universitat Bab...

Premis i festivals

Thessaloniki Documentary Festival
Grècia, 2023
SXSW
Estats Units, 2023
BFI Flare
Regne Unit, 2023
Frameline
Estats Units, 2023
CPH:DOX
Dinamarca, 2023
Tünde Skovran
Who I Am Not
Veure el trailer
{{ alt }}
{{ alt }}
{{ alt }}
{{ alt }}
{{ alt }}
{{ alt }}
Crítiques

'Who I Am Not' és una pel·lícula emotiva que humanitza les experiències de persones com Sharon-Rose i Dimakatso i fa que totes dues es puguin relacionar.

— Jules Cabot · AIPT

Aquesta pel·lícula és vibrantment única i no adopta un format documental tradicional. La direcció de Tünde Skovrán és artística i sens dubte experimental, ja que la càmera persisteix en els cossos i l'estètica per explicar dues històries diferents que comparteixen un fil conductor.

— Amber Jackson · UK Film Review

La pel·lícula està plena d'escenes simbòliques impressionistes i elegantment executades, com ara una vespa enganxada en una gota d'aigua o una exquisida seqüència onírica amb Sharon-Rose.

— Vladan Petkovic · CineEuropa
Pel·lícules relacionades
Asier García Sánchez
Monstruo
Kata Oláh
Narrow Path To Happiness